Regulamin
Przed dokonaniem zakupu, będącego wejściem w umowę z drugą stroną, jaką jest sklep internetowy epodarunek.pl – zapoznaj się dokładnie z poniższym regulaminem.
I. Postanowienia Ogólne
1. Definicje
- Regulamin – niniejszy dokument tekstowy, stworzony na potrzeby sklepu epodarunek.pl
- Sklep – Strona internetowa pod domeną epodarunek.pl, której właścicielem jest firma sMILE systems DAWID BARAN, ul. Sabinowska 201 NIP: 5732791653 z siedzibą w Częstochowie, na której klient może złożyć Zamówienie.
- Firma – sMILE systems DAWID BARAN, ul. Sabinowska 201, 42-200 Częstochowa, NIP: 5732791653, czyli właściciel strony internetowej epodarunek.pl, a zarazem jedna ze stron umowy sprzedaży.
- Użytkownik – osoba korzystająca ze strony epodarunek.pl, użytkownikiem może być klient lub osoba przeglądająca asortyment w innym celu niż zamówienie.
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która na zasadach określonych w niniejszym regulaminie dokonuje Zamówienia w Sklepie.
- Konsument – Klient będący osobą fizyczną, korzystającą ze Sklepu Internetowego w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Towar / Produkt / Asortyment – rzecz ruchoma, prezentowana w Sklepie, której dotyczy Umowa Sprzedaży.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu epodarunek.pl.
- Zamówienie – Oświadczenie woli Klienta oraz jednoznaczne wyrażenie jego decyzji dotyczącej rodzaju i ilości towarów, mające na celu bezpośrednie zainicjowanie procesu zawarcia umowy sprzedaży.
2. Czego dotyczy regulamin
Przedmiotem regulaminu jest proces sprzedaży, odbierany jako świadczenie usługi cyfrowej przez sklep internetowy epodarunek.pl, na rzecz użytkownika strony lub klienta. W proces sprzedaży wchodzą aspekty takie jak przeglądanie i korzystanie ze strony internetowej pod domeną epodarunek.pl, zakup towaru magazynowanego przez sklep, a także zlecenie dostawy.
3. Podstawy prawne i wymogi
Sklep epodarunek.pl działa zgodnie z literą prawa. Usługi, które oferuje firma opierają się zarówno o prawo jak i niniejszy regulamin. Oprócz przestrzegania regulaminu sklep kieruje się zasadami moralności, aby osoba korzystająca ze sklepu nie poczuła się w żadnym stopniu pokrzywdzona.
4. Warunki techniczne
Do poprawnego korzystania ze strony epodarunek.pl potrzebne są:
- Komputer stacjonarny lub przenośny, telefon, albo tablet – które są przystosowane do przeglądarek takich jak np. Chrome, Firefox, Opera, MS Edge.
- Urządzenie powinno posiadać możliwość przyjmowania oraz wykorzystywania plików cookies.
- Urządzenie powinno być połączone z siecią internetową.
- Urządzenie powinno być zaktualizowane do najnowszych możliwych ustawień.
- Urządzenie nie może mieć wad technicznych lub wynikających z niepoprawnie działającego oprogramowania.
- Urządzenie ma możliwość odczytu plików w formacie PDF.
Oprócz tego niezbędne jest korzystanie ze skrzynki pocztowej e-mail, za pomocą której możliwy będzie kontakt na linii sklep – klient. Dla lepszej jakości obsługi oraz dostawy zaleca się posiadanie telefonu wraz z aktywnym numerem.
Bez stosowania się do powyższych warunków technicznych, strona epodarunek.pl może działać niepoprawnie. W takim przypadku firma nie odpowiada za błędne funkcjonowanie strony lub całkowity brak możliwości korzystania z witryny.
II. Korzystanie ze sklepu
1. Rejestracja i logowanie
1.1 Rejestracja jest dobrowolna i bezpłatna. Nie jest wymagana do przeglądania asortymentu sklepu, ani do składania zamówień, a wyłącznie do otrzymywania różnorodnych benefitów oraz komfortu.
1.2 Aby zarejestrować się na stronie epodarunek.pl należy wypełnić formularz, w którym podaje się imię i nazwisko, mail, hasło oraz opcjonalnie adres dostawy i telefon. Dodatkowo – wymagane jest zaakceptowanie regulaminu. Logowanie do swojego konta, będzie wymagało podania tych samych danych. Informacje o użytkowniku są chronione, a więcej informacji na ten temat można znaleźć w polityce prywatności sklepu.
1.3 Bez założonego konta, klient będzie zobowiązany za każdym razem wypełniać podobny formularz w celu dokonania zakupu.
1.4 Każdy użytkownik ma prawo usunąć swoje konto. Wykonać to można poprzez kontakt mailowy pod adresem bok@epodarunek.pl, podczas którego należy złożyć prośbę o usunięcie konta. W celu rozwoju sklepu, sprzedawca ma prawo zapytać o przyczynę usunięcia konta, jednak w gestii użytkownika pozostaje decyzja na temat odpowiedzi – konto zostanie usunięte niezależnie od reakcji klienta.
2. Zamówienia
2.1 Informacje o dostępnym asortymencie w Sklepie stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
2.2 Ceny produktów podane są w polskich złotych brutto. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany ceny w każdym momencie. Jeżeli klient dokona zakupu przed zmianą ceny – obowiązuje go cena przy jakiej złożył zamówienie, a nie ta która nastała później.
2.3 Przestrzegając obowiązujących przepisów, sklep zobowiązuje się do ukazywania najniższej ceny z ostatnich 30 dni, w przypadku obniżki na dany towar.
2.4 Złożenie zamówienia zaczyna się od kliknięcia przycisku „Dodaj do koszyka”. Po zebraniu wybranych produktów do koszyka, klient może sfinalizować zakup wybierając opcję „Kup teraz”. Strona poprosi użytkownika o zalogowanie się, bądź wypełnienie formularza dostawy. Informacje te są nieuniknione w przypadku składania zamówienia.
2.5 Klient, składając Zamówienie, składa zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży zamawianych produktów. Klient jest informowany o możliwych sposobach płatności oraz czasie realizacji i dostępności produktów, jeszcze przed dokonaniem wpłaty.
2.6 Klient może dokonać zakupu spersonalizowanego produktu, czyli takiego, któremu sam nadaje szatę graficzną, kolor, treść słowną, wygląd lub kształt. Sklep informuje, że dokłada wszelkich starań, aby otrzymany produkt był jak najbardziej podobny do projektu użytkownika. Właściwości druku mogą jednak zmienić wygląd produktu, co jest nieuniknione. Klient ma świadomość i zgadza się przyjąć towar, który może nieco różnić się od pierwotnego projektu kolorem, kształtem, rozmiarem lub przejrzystością.
2.7 Sklep ma prawo zerwać umowę sprzedaży z użytkownikiem, poprzez nieprzyjęcie i niezrealizowanie projektu będącego niestosownym w ocenie sprzedawcy. Strona epodarunek.pl nie dopuszcza realizacji produktów spersonalizowanych, które mają charakter obraźliwy, rasistowski, nietolerancyjny, krzywdzący, przedstawiający nagość lub pornografię.
2.8 Użytkownik powinien być świadomy, że łamanie praw autorskich jest niedozwolone. Firma nie ponosi odpowiedzialności, za działania użytkownika, który złamał wspomniane prawa poprzez kopiowanie czyjejś własności.
2.9 Po dokonaniu zamówienia, a jednoczesnym braku wpłaty ze strony klienta, zamówienie zostanie anulowane przez sklep w ciągu jednej doby.
2.1.1 Klient jest informowany o wyjątkowych okolicznościach wydłużającego się procesu dostawy lub realizacji zamówienia. Oznacza to, że klient jest świadomy o zaistniałej sytuacji i ma prawo anulować zamówienie, które nie dotyczy produktu spersonalizowanego.
2.1.2 Produkty spersonalizowane nie podlegają zwrotom, ani wymianom, jednak w celu działania na rzecz komfortu klienta, sklep może negocjować warunki z drugą stroną umowy.
2.1.3 Jeżeli z jakiejś przyczyny, zamówienie klienta nie będzie mogło być zrealizowane, zostanie on o tym poinformowany najpóźniej w ciągu 3 dni roboczych. Klient ma prawo wyboru do odczekania do daty wyznaczonej przez sklep, anulowania zamówienia lub częściowej realizacji zamówienia.
2.1.4 W przypadku możliwego odstąpienia od umowy, sklep zobowiązuje się zwrócić klientowi wpłatę w postaci kosztu zamówienia.
2.1.5 Do każdego zamówienia przesyłane jest potwierdzenie, które zawiera informacje takie jak: adres dostawy, zamawiane produkty, cena, ilość.
3. Płatności
Dostępne formy płatności to:
- Blik
- Przelew bankowy
- Płatność za pobraniem
Operatorem płatności jest: mElements S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 18, wpisany pod numerem
KRS 00000590484 do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy
dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, numer NIP: 522-304-78-92
4. Dostawa
4.1 Na stronie epodarunek.pl, znajdują się informacje o dostępnych formach dostawy oraz czasie realizacji i koszcie wskazanej usługi.
4.2 Firma nie odpowiada za przesyłki, przy których klient wyznaczył zły adres dostawy lub ich nie odebrał. Nie ponosimy także odpowiedzialności za odbiór paczki przez osobę nieupoważnioną, ani opłaty celne naliczane przy wysyłkach poza granice Polski.
4.3 Sklep nie odpowiada za opóźnienia w dostawie leżące po stronie firmy kurierskiej.
4.4 Dostępne formy dostawy to:
- Przesyłka Inpost (paczkomat)
- Przesyłka kurierska
- Punkt odbioru
- Przesyłka Pocztą Polską
5. Promocje
5.1 Informujemy, iż promocje występują okresowo, zależnie wyłącznie od interesu podmiotu jakim jest sklep epodarunek.pl. Mamy prawo do zmiany promocji w każdej chwili, w aspekcie ceny lub czasu trwania.
5.2 Sklep decyduje, które promocje mogą się łączyć. W przypadku, gdy któreś z rabatów nie są naliczane razem – klient zostanie o tym poinformowany.
5.3 Rabaty w postaci kodów są przyznawane indywidualnie. Sklep sam decyduje o przyznawaniu kodów.
5.4 Rabaty mogą być przydzielane osobom, które zrealizowały ogłoszony dla wszystkich użytkowników plan zadań. W przypadku gdy klient wykona zamierzony cel i nie otrzyma automatycznie kodu rabatowego – może ubiegać się o niego za pośrednictwem drogi mailowej pod adresem bok@epodarunek.pl
6. Odstąpienie od umowy
6.1 Konsument lub Przedsiębiorca posiadający uprawnienia konsumenta ma możliwość odstąpienia od umowy bez konieczności podawania powodu w ciągu 14 dni od daty otrzymania przesyłki. W takim przypadku musi złożyć pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy i zwrócić zakupiony towar do sklepu. Do złożenia tego oświadczenia można skorzystać z formularza odstąpienia od umowy. Termin odstąpienia uważa się za spełniony, jeśli konsument lub przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenta przekaże pisemne oświadczenie o odstąpieniu na adres sprzedającego lub drogą elektroniczną na adres e-mail: bok@epodarunek.pl, nie później niż ostatniego dnia 14-dniowego okresu. Po otrzymaniu elektronicznego oświadczenia, sprzedawca bezzwłocznie potwierdzi jego otrzymanie, wysyłając informację na adres e-mail odstępującego lub na adres pocztowy.
6.2 Zwracane towary powinny być w stanie niezmienionym i kompletnym, bez widocznych śladów użytkowania, chyba że zmiana była konieczna w zwykłym użytkowaniu. Konsument lub przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości przedmiotu, wynikające z korzystania z niego w sposób przekraczający konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcji. Jeśli zwracany towar jest niekompletny lub nosi ślady użytkowania wykraczające poza zwykłe użytkowanie, sklep ma prawo odmówić przyjęcia przesyłki lub obniżyć kwotę zwrotu o równowartość uszkodzonego towaru, zgodnie z wyborem sklepu.
6.3 Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje, jeśli przedmiotem zamówienia jest m.in.:
- towar niestandardowy, wykonany według specyfikacji konsumenta lub służący do zaspokojenia jego zindywidualizowanych potrzeb;
- towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu nie można zwrócić ze względów zdrowotnych lub higienicznych, jeśli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, są nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
6.4 Zwrotu towaru należy dokonać na adres sMILE systems, ul. Budowlanych 33, 67-200 Głogów. Do towaru należy dołączyć formularz odstąpienia od umowy.
6.5 Zwrot pieniędzy zostanie skierowany na konto bankowe, przy użyciu którego wpłynęła wpłata za zamówienie.
6.6 Firma zastrzega sobie prawo, aby zwrócić wszelkie koszty i środki związane z zamówieniem, dopiero po otrzymaniu produktów oraz ich oględzinach. Od tego momentu sklep ma 14 dni na dokonanie zwrotu pieniędzy.
6.7 Sklep informuje, że produkty spersonalizowane, nie podlegają zwrotom ani wymianom, więc w ich przypadku odstąpienie od umowy nie wiąże się ze zwrotem środków pieniężnych.
6.8 Powyższe gwarancje odnoszą się jedynie do Klientów będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami o prawach konsumenta i nie stosują się do podmiotów o innym statusie.
7. Reklamacje
7.1 Sklep zobowiązuje się do wydania towaru bez wad fizycznych i prawnych, więc odpowiada za wystąpienie któregoś z defektów.
7.2 Towar zamawiany przez klienta powinien zostać dostarczony zgodnie z opisem czyli: w odpowiednim rodzaju, ilości, wykonaniu, funkcjonalności oraz kompletności. Za wszelkie pomyłki w wymienionych w poprzednim zdaniu cechach, odpowiada sklep.
7.3 Informujemy, że produkty spersonalizowane, mogą nieco różnić się od domniemanego projektu graficznego (więcej na ten temat w punkcie II.2.f)
7.4 Uszkodzenia spowodowane nieprawidłowym użytkowaniem produktu nie stanowią podstawy do domagania się zwrotu czy reklamacji.
7.5 Firma odpowiada za zgodność produktu z umową przez okres 2 lat od dnia dokonania zakupu.
7.6 W sytuacji, gdy umowy są zawierane z Konsumentami lub Przedsiębiorcami, którzy posiadają uprawnienia konsumenta, to Sprzedawca jest odpowiedzialny za ewentualne wady produktu lub niezgodność z umową z tytułu rękojmi oraz odpowiedzialności kontraktowej za świadczone usługi. Warto zaznaczyć, że ta odpowiedzialność jest ograniczona lub wyłączona, jeśli Klient ma inny status niż konsument z uprawnieniami konsumenta lub przedsiębiorca.
7.7 W razie wszelkich nieprawidłowości, które klient dostrzeże w zakupionym towarze, można ubiegać się o reklamacje. Należy udokumentować wady produktów i skontaktować się z nami za pomocą adresu e-mail: bok@epodarunek.pl, składając wniosek o reklamację, ukazując zaobserwowane defekty, a także informując jakie postępowanie ma zostać wszczęte. tj. zwrot pieniędzy, naprawa, wymiana lub obniżka cenowa.
7.8 Firma ma prawo wymagać od klienta przesłanie produktu do siedziby, w celu dokładnego zweryfikowania wad produktu.
7.9 Sklep ma obowiązek zawiadomić klienta o podjętej decyzji w sprawie reklamacji, w ciągu maksymalnie 14 dni od złożenia wniosku.
7.1.1 Jeżeli wniosek o reklamację zostanie rozpatrzony pozytywnie – klient nie ponosi kosztów odesłania produktu.
7.1.2 W przypadku gdy sklep nie jest w stanie naprawić produktu lub zastąpić go identycznym towarem. Klient dostanie wybór między obniżką cenową i zwrotem środków, a tym samym odstąpieniem od umowy.
7.1.3 Zwrot środków zostanie wykonany na konto bankowe odpowiadające płatności za zamówienie, w terminie nie późniejszym niż 14 dni od momentu pozytywnego rozpatrzenia reklamacji.
III. Postanowienia końcowe
1. Kontakt
Klient ma zupełne prawo do kontaktowania się ze sklepem drogą mailową oraz telefoniczną. Aktualne dane kontaktowe znajdują się w zakładce „Kontakt”. Użytkownik uzyska odpowiedź, najszybciej jak tylko sklep będzie mógł ją wystosować.
2. Dokumenty rozliczeniowe
Każdy zakup wiąże się z utworzeniem oraz przesłaniem do klienta drogą mailową faktury VAT, bądź innego dokumentu rozliczeniowego, zgodnie z prawem podatkowym. Faktury VAT są wysyłane wyłącznie drogą cyfrową, poprzez przypisany do zamówienia adres e-mail.
3. Kopiowanie treści
Właściciel sklepu zabrania kopiowania projektów, szaty graficznej, zdjęć i wzorów występujących na stronie należących do sklepu epodarunek.pl.
4. Zmiana regulaminu
Sklep zastrzega sobie prawo do naniesienia wszelkich zmian w regulaminie, w każdym momencie. Regulamin może zostać zmieniony ze względu na chęć doprecyzowania informacji, polepszenie komfortu użytkowników, czy też w odpowiedzi na zmieniające się prawo.
5. Udostępnianie projektów
Akceptując regulamin zgadzasz się na wykorzystanie projektów spersonalizowanych przez sklep, w celach marketingowych.